Agora Savaria
Kulturális és Médiaközpont
Nonprofit Kft.
Színek is segítik a robotok tájékozódását a IV. Szombathelyi Robotversenyen. Az AGORA-Művelődési és Sportházban felállított terepasztalon és labirintusban is végig kell haladniuk a résztvevők által programozott robotoknak. A Műszaki és Természettudományi Kultúráért Egyesület, illetve az AGORA Savaria Nonprofit Kft. május 26-i közös szervezésű megmérettetésére április 30-ig jelentkezhetnek a csapatok.
A terepasztalon a feladathoz kapcsolódó színes ábrák és tárgyak találhatók, a robotok könnyebb tájékozódását széles fekete vonalak is segítik. A versenyszámra két korosztály, a 2007 előtt és 2007 után született fiatalok nevezhetnek. A labirintusban a színek mellett a pálya felülete is támpont a megépített-programozott robotoknak, amelyeknek a pálya végén meg is kell állniuk a piros szín jelzésére. Itt minden csapat 6-25 év közötti diákból és egy felnőtt csapatvezetőből áll össze.
A verseny ideje alatt a mikrovezérlők birodalmában dolgozó cégek is bemutatkoznak. A mikrovezérlői alkalmazásokra a verseny ideje alatt szavazni is lehet, így a program során „A legjobb mikrovezérlő alkalmazás” közönségdíját is bezsebelheti valamely kiállító.
A Műszaki és Természettudományi Kultúráért Egyesület meghívja a verseny iránt érdeklődőket a Negyedik Szombathelyi robotépítő és programozó csapatversenyre. A verseny az AGORA - Művelődési és Sportházban kerül megrendezésre. Címe: Szombathely, Március 15 tér 5. A verseny látogatása ingyenes.
A tervezett program a következő:
2022. május 26. csütörtök
08:00 – 08:30 Csapatok érkezése, regisztráció, csapathelyek elfoglalása
08:30 – 09:00 Köszöntő: Bokányi Adrienn tanácsnok, Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata
A verseny megnyitása, program ismertetése
09:00 – 09:20 Akadálypálya versenyfeladatok kiosztása, egyeztetése, bírók ellenőrzik a készleteket.
09:20 – 11:10 Versenyfeladat megoldása a Versenykiírásban foglaltak szerint (a rendelkezésre álló idő után a robotok karanténba kerülnek.)
11:10 - 12:00 Elkészített robotok és programok bemutatása korosztályonként, csapatonként 5 perc (a bemutató után a csapatok a robotokat karanténban hagyják)
12:00 – 12:20 Ebédszünet (előtte a robotok karanténba kerülnek)
12:20 – 12:40 Robotok és programok módosítása
12:40 – 13:20 Módosított programok bemutatása korosztályonként, csapatonként 3 perc
13:20 – 14:00 Szünet, felkészülés a labirintus versenyre. Labirintus robotok építése, (szükség szerint), elkészült robotok karanténban.
14:00 – 14:30 Labirintus robotverseny 1. futam, csapatonként 3 perc
14:30 – 14:50 Tuning 1
14:50 – 15:20 Labirintus robotverseny 2. futam, csapatonként 3 perc
15:20 – 15:40 Tuning 2
15:40 – 16:10 Labirintus robotverseny 3. futam
16:10 – Eredményhirdetés, Zárás
Támogatók: Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata, AGORA Savaria Nonprofit Kft., Neumann János Számítógéptudományi Társaság, E.ON Hungary Zrt., TDK Hungary Components Kft.